vrijdag 27 november 2015

Detox

Vier dagen zonder cafeïne. Wat is dat nu helemaal? Dat is vier dagen geen koffie en geen gewone of groene thee. Vier dagen genieten van allerlei kruidendrankjes en sapjes. Maar…het is vooral vier dagen lang denken aan alle dingen die je niet mag.

Wat ben ik blij dat ik nooit gerookt heb. Ik zou het stoppen echt nooit vol kunnen houden, ook niet voor maar vier dagen. Sterker nog, hoewel ik nooit gerookt heb, heb ik ineens een enorme trek in een sigaret.

Ik mag vier dagen geen alcohol en snak ’s morgens bij het opentrekken van de koelkast al naar een koud biertje. Terwijl ik normaal gesproken nauwelijks drink. En het pas tijd is voor het ontbijt.

Die hoofdpijn, zou dat nu komen, omdat ik de cafeïne in mijn lichaam mis of is het psychisch. Het weten dat ik geen koffie mag drinken en weten dat ik ook vier dagen lang geen paracetamol mag slikken. We doen maanden met een pakje paracetamol. Het is niet zo dat ik er standaard elke dag een handje van slik, maar nu ik niet mag, voel ik hoofdpijn en voel ik de behoefte aan een paracetamol. En de spierpijn na het sporten is ook heel wat minder dragelijk dan gewoonlijk.

Ik drink chocolademelk, omdat dat wel mag en neem er slagroom bij, omdat ik zo zielig ben. En dus kom ik de kilo weer aan die ik net zo lekker was afgevallen. Detoxen zonder af te vallen. Is eigenlijk ook een beetje sneu.

Weet je wat echt lekker is na het hardlopen? Een boterham met pindakaas en banaan. Lekker zout en zoet bij elkaar en boordevol energie en voedingsstoffen. Shit. Mag ook niet.

Maandag, dan mag het allemaal weer. Zodra ik mijn plasjes heb ingeleverd en mijn bloed heb afgestaan kan ik me weer te buiten gaan aan al die verboden vruchten.


Wedden dat ik dan net zo lief een munttheetje neem…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten